18. syyskuuta 2012

Syksy ja sen ihanuudet ♥

Nää kaks päivää on ollu yhtä sanonko mitä, for real mul on ollu ihan hirvee olo.. Eilen koulussa tuntu et pää räjähtää koska home ja sisäilmaongelmat... Oon siis tullu tosi 'herkäks' niille, ja mulle tulee aina tietyissä luokissa pää ihan sairaan kipeeks jne. Oon tänä vuonna jo toista kertaa kipeenä, ja yleensä oon n. kerran vuodessa kunnolla ja that's it. Yhtään asiaa ei helpota, et on koko ajan kylmä ja sataa ja yök syksy. Toki ulkona on tosi kaunista, mikä ainoa aisa joka on kivaa syksyssä. 


16.9.


Tallilla olo paranee vähän ku nään Onnin ja tuun heti paljon ilosemmaks. Oon nyt suunnilleen viikon ajan koittanu hangata sitä kumisualla, ja joka kerta siinä menee vähintään se 20min ja kokoajan lähtee vaan enemmän ja enemmän karvaa ja Onnille on tullu papurikkoja lautasille ja lavoille, niinku aina syksyllä ja talvella. Oikeestaan mä ootan talvea aika paljon, mikään ei oo ihanampaa kun hankilaukka ilman satulaa! Mut toki tulee myös entistä kylmempi ja ei oo kivaa. No mutta joo...

Eilen menin Onnilla ilman satulaa kentällä, en tehny muuta kun käyntityöskentelyä, koska edelleen puuttu kenkä. Onni taipu ihan hyvin, ja muutenki meni ihan ok kaikki väistöt ym. Kerran Onni sai jonku pomppimiskohtauksen ja pomppas pystyy ja pukitteli, öö ookoo... :D Mut muuten ihan ok.

Tänää Onnilla oli kengitys - vihdoin! Onni oli tosi nätisti koko kengityksen ajan. Pesin sillä aikaa sen kupit, tein ruuat, putsasin tarhan ja vein sinne vedet. Menin sitte kentälle, kävelin muutaman kierroksen ja ravasin muutaman kierroksen, ihan vaan testatakseni miten se liikkuu kengityksen jälkee, piti aluks mennä normisti mut eihän siitä mitää tullu, ku kurkku oli niin kipee, että jo normaali hengittäminen sattu, ni koit nyt siinä sitte ratsastaa. Olin ihan yllättyny miten hyvin Onni kanto itteensä, sillä oli alusta asti lavat ylhäällä ja jalat nous. Laukka tuntu tosi kivalta ja vaihot meni tosi hyvin, vaikeempaanki suuntaan. Sitte ku olin laukannu, ni lähin kävelemään teitä pitkin, lähin toiseen suuntaan, kun mihin yleensä, ja sieltä piti mennä moottoritien ali tunnelista, Onni meni tunnelit hienosti, vaikkaki vähän vauhdikkaammin :D Autoja se ei kytänny yhtään ja kaikki suju muutenki tosi hyvin, takasin tullessa oli pojalla kiire. :D Olin siis tallilla vaan sen takia (ku oon siis kipee) ku äiti oli koko päivän Tampereella ja Onnilla oli kengitys + takana 4 vaparia/talutuspäivää, ni oli vähän pakko saada se liikkeelle. 


16.9.

16.9.


16.9.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti